Tasmanie en terug - Reisverslag uit Kempsey, Australië van Sjouke Rinsma - WaarBenJij.nu Tasmanie en terug - Reisverslag uit Kempsey, Australië van Sjouke Rinsma - WaarBenJij.nu

Tasmanie en terug

Blijf op de hoogte en volg Sjouke

20 Maart 2014 | Australië, Kempsey

Even een korte update; we hebben een week op Tasmanie gezeten, en zijn begonnen in het Noorden bij Cradle mountain. Erg mooie wandelingen gemaakt, en veel mooie landschappen gezien. Vanuit daar zijn we doorgereden richting Burburry Lake. Op de wandelingen daar twee keer een brown snake gezien, best even schrikken de eerste keer, want hij schoot vlak langs ons heen, en een beet van zo'n ding is geen pretje. We hebben de laatste dagen doorgebracht zo ver mogelijk in het zuiden, op de Huon campground. Ook weer veel gewandeld en erg mooie dingen gezien. Het was een weekje veel natuur bekijken, en omdat uitzichten en mooie plaatjes lastig in woorden zijn te vatten, laat ik mijn foto's wel spreken zodra ik terug ben!

Niet lang na terugkomst in Australie hebben we onze ouders op Sydney afgezet voor de vlucht terug naar Nederland, en wilden Wiebe, Thijs en ik doorreizen richting het noorden, mogelijk tot aan Byron Bay, maar aangezien dat vrij toeristisch is wellicht toch maar een stukje er vanaf. De laatste dagen lekker rustig aan gedaan vlakbij een dorpje Crescent Head, waar we surfboard hebben gehuurd en lekker hebben liggen zonnen zwemmen en surfen. Momenteel zitten we in Kempsey, en proberen we vandaag nog wat kilometers te maken richting het noorden. Keep you updated!

• 23 Maart 2014 - 22:14

Jolanda:

Ha die Sjouke!

Wat is Australie gaaf he? Je hebt, zo te lezen, al veel mooie dingen gezien. Heb je het zuiderkruis al gezien? Geniet er nog maar even van en dan hoor ik de verhalen wel weer op de zwemtraining.

Groet, Jolanda