Bali, Darwin & Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sjouke Rinsma - WaarBenJij.nu Bali, Darwin & Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sjouke Rinsma - WaarBenJij.nu

Bali, Darwin & Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Sjouke

07 December 2014 | Australië, Adelaide

Ondertussen al bijna een maand op weg, eindelijk maar eens tijd voor een verslagje! Na een goede vlucht van 20+ uur geland in de sauna die Bali heet. Een korte stop, slechts twee daagjes voor ik door reis naar Darwin. Ik moet zeggen dat m'n eerste gevoel van Indonesië doet denken aan India, alleen wat minder vies overal, maar dat kan ook zijn omdat ik nog niet buiten de stad ben geweest, dat gaan we doen als ik hier in februari terug kom. Wel krijg je meteen dat Azië gevoel, en ik kan al uitkijken naar her rondtrekken hier over een paar maandjes.

De vlucht naar Darwin is een kleine twee uur en wederom een sauna.... 30+ graden en zo vochtig als een Turks stoombad. Ik denk slim te zijn en kosten te besparen door de stadsbus te nemen naar m'n hostel, maar als ik bij de halte aankom blijkt de bus niet meer te rijden... door naar een andere halte dan maar. Met zo'n backpack van 20 kg op je rug en de drukkende warmte zie ik er uit alsof ik een rivier over ben gezwommen als ik bij de halte aankom. Gelukkig, deze rijdt nog wel. Het hostel is redelijk schoon, maar basic, helaas niet echt het gevoel dat het een levendige boel is. Ook heb ik nog geen werkende sim, en aangezien het weekend is kan ik er ook nog geen kopen. Het zijn wat saaie dagen, in het hostel zitten vooral oude lui (mijnwerkers enzo) en zonder een telefoon kan ik weinig regelen. Gelukkig lukt het op maandag, en ik heb al besloten dat ik niet lang in Darwin wil blijven. Ik kom in contact met een Amerikaanse die graag een roadtrip wil doen naar Litchfield en Kakadu, en ze verblijft in een ander hostel dat veel leuker lijkt (ik verhuis er dan ook meteen naar toe de volgende dag, en terecht ook). We hebben geluk; een oude kerel die als gids werkt neemt ons en twee anderen mee voor een dagtrip naar Litchfield en een Belgisch stel met een 4WD wil ons wel mee hebben op een 3-daagse trip door Kakadu. Wel fijn om na die saaie dagen er lekker op uit te gaan.

Ook heb ik contact gekregen met een Franse meid die een roadtrip wil doen naar Adelaide, en welja, we vertrekken de maandag er na samen met nog een andere Franse dame en een Nederlandse jongen voor een 10-daagse roadtrip naar het zuiden, dwars door de outback en langs Alice Springs. Natuurlijk een hele rits aan sightsee stops onderweg: West McDonell Ranges, Ayers' Rock, The Olga's, Kings Canyon en Coober Pedy (Opal mine capital of the world). Vooral Kings Canyon, waar we de Valley of the Winds walk doen; wat een geweldig stuk natuur! Ik kan er lange verhalen over houden, maar ik denk dat foto's meer gaan zeggen, dus die zal ik later ook nog even toevoegen. Al met al een mooie rit, en aan het einde hebben we zo'n 4500 km afgelegd!

In Adelaide kom ik precies op 4 dec aan, zo tegen vier uur in de middag, en Liselot zal een kleine 5 uur later landen. Natuurlijk pik ik haar op van het vliegveld, en ik had alvast hetzelfde hostel geboekt. Zo zit je 15.000 km verderop met z'n tweetjes. Tot nu toe hebben we Adelaide een beetje verkend, te voet en op de free city bikes, en momenteel zijn we op zoek naar een trip richting Melbourne, waar de overige twee al naar toe zijn vertrokken (in 2 dagen; wij willen liever onze tijd er voor nemen). Keep you updated!

Sjouke

  • 07 December 2014 - 10:12

    Cindy :

    wat cool!!! En gaaf dat Liselot ook meegaat :)

    Veel plezier jullie!
    Be save

  • 07 December 2014 - 10:18

    Michel:

    ha Sjouke,

    Mooi om te horen dat je het naar je zin hebt en leuke dingen ziet. Veel plezier daar

  • 20 December 2014 - 20:16

    Wiebe:

    Lekker! Super fijn he hoe zulke initiatieven opeens bij elkaar komen, je wordt er bijna esoterisch van, ware het niet dat het daar veel te warm voor is... Hehehe. Zit je nu al in melbourne dan of ben je er al zelfs weer weg?? En hoe gaat het :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Sjouke

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 18664

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 01 April 2014

Australië part II

21 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Australië

05 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Xplore vrijwilligerswerk India

Landen bezocht: