Working Tasmania - Reisverslag uit Deloraine, Australië van Sjouke Rinsma - WaarBenJij.nu Working Tasmania - Reisverslag uit Deloraine, Australië van Sjouke Rinsma - WaarBenJij.nu

Working Tasmania

Blijf op de hoogte en volg Sjouke

23 Januari 2015 | Australië, Deloraine

Hi from Tasmania!

Het is alweer een maandje geleden sinds het laatste reisverslag, en niet dat er bijzonder veel spannends is gebeurd de laatste weken, toch even een korte update. Nadat we kerst hadden gevierd in een chinees restaurant (het enige restaurant dat open was met kerst) en oud en nieuw in Jan Juc (chillen op het strand en binnen lopen op een willekeurige techno/goa-feestje bij iemand thuis) zijn we terug gegaan naar Melbourne om daar werk te zoeken. Helaas weinig werk maar vooral veel bot gevangen besloten we na een week om toch maar een 'change of scenery' te kiezen en onze kansen te proberen in Tasmanië. We zijn gevlogen op Launceston en goed en wel daar, binnen drie dagen drie verschillende opties aan werk op fruitboerderijen. Van de drie besloten we, na wat omreizen, om bij een kersenboerderij te beginnen net boven Launceston. Helaas bleek het mooier dan het was, aangezien ze nog voor nog maar een paar dagen werk hadden (ze deden anders voorkomen over de telefoon). Terug naar Launceston besloten we daarna door te reizen naar een andere farm die nog tot mei werk zou moeten hebben, iets dat ons goed in de oren klonk. Al bij aankomst werd ook voor deze farm onze goede spirit de kop ingedrukt door de al aanwezige plukkers "oh you've really come at a bad time, the pay is shit and the work awful". Met ook nog een dikke plens regen op onze kop en de zon al bijna onder onze tenten op zetten zat de sfeer er goed in! Het zijn de tegenslagen die je zo nu en dan ook hebt. Toch aan de slag de volgende dagen vonden we het werk op zich meevallen, ook al moet je om 5 uur je uit bed, maar het salaris was inderdaad om te huilen. Als dan ook nog beide luchtbedden lek raken kun je je voorstellen dat je er even wat minder zin in hebt allemaal.

We besloten daarom om na drie dagen werken weer terug te gaan naar Launceston om werk te zoeken, hoewel we de tenten achter lieten op de farm; als we niks zouden vinnen deze optie toch open houden, en ook wel fijn om een keer met weinig bagage reizen! Weer even in een relaxt hostel met een goede warme douche is toch best fijn, maar ander werk helaas zo snel kunnen vinden. Op dit moment zijn we dus weer terug op dezelfde fruit farm, en het wordt gelukkig allemaal wat beter :) We hebben splinter nieuwe luchtbedden (extra sterke!) en het werk is wat beter (nog niet geweldig en het salaris ook zeker niet), maar zoals we uitgerekend hebben zouden we in de komende weken precies genoeg moeten kunnen verdienen om onze geplande reis te kunnen maken. En die geplande reis is toch iets veranderd sinds vorige keer; we hebben besloten om (in verband met de seizoenen) eerst op Nieuw Zeeland te reizen, zoals de meesten al weten, en pas daarna naar het noorden! De rest van onze plannen vertel ik mettertijd wel, eerst maar eens zien of ze werkelijkheid gaan worden! Ergens vind ik het overigens niet zo heel erg om dat ticket met AirAsia te laten schieten na al die 'bemoedigende' nieuwsberichten met crashende vliegtuigen enzo. We gaan de komende weken dus nog even goed hard onderbetaald bikkelen op een fruit farm, mocht er iets beters voorbij komen dan pakken we dat uiteraard aan, en dan hoop ik zo halverwege februari een update te kunnen doen vanuit Nieuw Zeeland!

Bests from Tassie!

• 23 Januari 2015 - 10:12

Wiebe Rinsma:

Yo! Ik kreeg je kaartje eindelijk :D . Volhouden man, things can only get better! Niet teveel aantrekken van anderen hun mening vooral ook. Je doet wat je wil en dat komt bijna altijd goed als je flexibel bent. Alvast super veel plezier in Nieuw Zeeland! Ik ga Regi mailen :P

• 24 Januari 2015 - 05:03

Sjouke Rinsma:

Yo dude, ik zie je berichten nu net! Leuk man. Ach ja, soms zit het mee soms zit het tegen. We weten dat we werken voor een goed doel, namelijk zodat we lekker nog even verder kunnen reizen! Heb gigantisch veel zin in Nieuw-Zeeland in ieder geval, laat maar horen als je daar nog adresje weet ;) Tassie greets!