Veilig thuis... - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Sjouke Rinsma - WaarBenJij.nu Veilig thuis... - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Sjouke Rinsma - WaarBenJij.nu

Veilig thuis...

Door: Sjoek

Blijf op de hoogte en volg Sjouke

07 Augustus 2009 | Nederland, Enschede

Een korte laatste update, ditmaal vanuit 'hometown' Enschede!

Om nog even terug te dromen naar India; de laatste dagen stonden qua bijzonderheid in schraal contrast tot de rest van de reis, mede omdat ze voornamelijk bestonden uit ons voort bewegen richting Mumbai. De laatste dag was zelfs niet meer dan semi-uitgeteld rondhangen in het hotel, de tijd uit zittend tot we de volgende ochtend zouden worden afgezet op het vliegveld Chhatrapati Shivaji. Dat laatste kwam overigens voornamelijk omdat Rimke zo tegen het eind nog even mocht genieten van de gevolgen van slecht Indiaas eten op de maag en darmen (volgens Rimke zelf was de dader het broodje ei dat we in de trein hadden gegeten, maar het zal hoe dan ook een geval van onzuivere koffie zijn geweest).

We werden in ieder geval op de ochtend van 5 Augustus afgezet in de buurt van onze gate, met in totaal ruim 10 uur vliegen in het vooruitzicht. Na deze talrijke uren zitten in wachtruimtes van het vliegveld en stoeltjes in het vliegtuig mochten we dan eergisteren avond uiteindelijk landden op Schiphol, na een korte tussenstop op Londen Heathrow. Onze beider ouders stonden al in de aankomsthal te wachten terwijl wij aan de rand van de loopband bij de bagage claim in de houding stonden om onze backpacks met een soepele zwaai op het karretje te slingeren zodra ze voorbij kwamen. De vluchten waren soepel gegaan, en de bagage was zonder problemen overgekomen, en toen we na een drankje en broodje van Schiphol wegreden moet het een uur of half 12 zijn geweest.

De eerste nacht in een Nederlands bed was een goede doch korte (evenzo de tweede overigens). Dit zal te maken hebben met het feit dat mijn ritme nog ingesteld staat op een goede 3,5 uur later; rond tien uur 's avonds ben ik uitgeteld, en bij klokslag acht uur in de ochtend ben ik klaarwakker. Ik mag anderzijds wel stellen dat ik soepeltjes weer in de Nederlandse gewoonten ben gegleden: Het eerste ontbijt met vijf sneetjes 'pain du boulogne' belegd met (pinda)kaas en andere Hollandse smaakmakers ging in ieder geval probleemloos naar binnen. Ja, zoals ik al verwachtte ben ik ook wel weer blij thuis te zijn; het is schoon, het eten is ouderwets goed, en het is zonder meer ook fijn om ouders en vrienden weer te zien.

Alle 13 GB aan foto's en filmpjes staan ondertussen op mijn computer, en zodra ik echt tijd heb zal ik het uitzoeken / bewerken en het delen met een ieder die het wil bekijken. Een ander punt van aandacht is natuurlijk nog het afronden van alle activiteiten voor het Xplore project, van waaruit mijn reis wordt ondersteund. Daarna zal het ook weer snel tijd worden voor studie en andere zaken uit mijn 'normale' leven, maar de komende dagen gaan we nog gewoon even lekker bijkomen!

Tot snel allemaal!

Sjouke

  • 07 Augustus 2009 - 15:23

    Roos:

    Ohhh goed fijn gezond weer thuis. mooizo!! wel jammer dat het avontuurlijke leventje even over is. alhoewel... in nederland kan je ook wel wat beleven. 13 gb is wel erggg veel zeg :| jeeminee. zit vast veel moois tussen.
    kussies rosa

  • 08 Augustus 2009 - 20:29

    Puck:

    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Ik heb ervan genoten steeds jullie verslagen te lezen. Geniet nu maar lekker van onze eigen gewoontes, maar wie weet gaan jullie het nog missen daar. Groetjes Puck.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Enschede

Xplore vrijwilligerswerk India

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2009

Veilig thuis...

03 Augustus 2009

Het laatste (lange) verhaal

23 Juli 2009

Bye Bye, Baby Sarahs

17 Juli 2009

Iedereen moet er een keer aan geloven.

11 Juli 2009

Baby Sarah's Home
Sjouke

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 18706

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 01 April 2014

Australië part II

21 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Australië

05 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Xplore vrijwilligerswerk India

Landen bezocht: